Wyprawy do miejsc niemożliwych
Zakończył się projekt – Wyprawy do miejsc niemożliwych. W ramach projektudzieci uczestniczyły wzajęciach - sześciu dwugodzinnych spotkaniach, które prowadzone były na podstawie scenariuszy wykorzystujących motywy wędrówki, odkryć i przygody. Scenariusze poświęcone były wybranym zagadnieniom: przyjaźni, empatii , godnością i konsekwencją wyboru a także refleksji związanej z otaczającą rzeczywistością i ludzką kondycją. Dzieci pracowały nad wzajemnymi relacjami, doświadczyły przyjemności bycia kimś bardzo ważnym dla innych, uczyły się dostrzegać dobre strony kolegów. Poznały potrzebę i cenę przyjaźni, docierają do jej istoty. Odkrywały jak – zachowując własną autonomię – szanować godność i odmienność innego człowieka.
Obserwując i myśląc szukają wokół siebie „ Ukrytych światów”, w tym co niby znane, codzienne. Poznały wartość i różne formy ciszy. Nauczyły się słuchać, kontemplować i analizować dźwięki. Stosując kategorię czasu do osób w różnym wieku i zadając pytania z ich punktu widzenia ( „ zegar” rodziców, babci, starszego brata itp.), zdobyły umiejętność empatii i nauczyły się rozumieć problemy innych.